علیرضا نوری

Written by on

درمان تکمیلی دارندگان بیمه عمر پاسارگاد

همان‌طوری‌که مستحضر هستید شرکت بیمه پاسارگاد بر روی بیمه نامه عمر و تأمین آتیه خود پوشش بیمه درمان تکمیلی را ارائه می‌نماید، این پوشش زمانی‌که ذخیره ریاضی بیمه نامه عمر و تامین آتیه (عمر و مستمری)، به بالای دو میلیون تومان برسد فعال می‌شود. حق بیمه هر یک از بیمه‌شدگان در این پوشش از محل سود مشارکت در منافع بیمه نامه عمر و تأمین آتیه تأمین می‌شود.(طبق جدول ذیل) چنانچه هر یک از بیمه‌گذاران تمایلی به ادامه پوشش بیمه درمان تکمیلی و کسب این حق بیمه از مشارکت در منافع بیمه نامه خویش را نداشته باشد، میتواند درخواست خود را به‌صورت مکتوب به شرکت بیمه پاسارگاد اعلام نموده تا از گروه بیمه‌شدگان بیمه درمان حذف شود.

لازم به ذکر است اضافه نمودن مجدد این گروه از بیمه‌شدگان به لیست بیمه درمان تکمیلی پاسارگاد، تابع شرایط عمومی بیمه‌های درمان بوده و برای اضافه شدن مجدد به لیست، دوره انتظار نیز شامل این افراد خواهد شد.

جدول پوشش درمان تکمیلی پاسارگاد (ویژه دارندگان بیمه عمر و تامین آتیه)

 

 

دروه انتظار چیست؟

مدت زمانی است که بیمه شده از شروع قرارداد باید صبر کند تا بتواند از پوشش‌های بیمه‌ای موردنظر استفاده کند.

نکته: دوره انتظار این پوشش شش ماه پس‌از تاریخ شروع بیمه نامه و یا شش ماه پس‌از تاریخ شروع جدید در بیمه‌نامه (پس‌از صدور الحاقیه) می‌باشد.

در این‌جا وقتی می‌گوییم شش ماه پس‌از تاریخ شروع بیمه نامه، این درصورتی است که صندوق سرمایه‌گذاری مشتری (اندوخته ریاضی) در همان ابتدا پس‌از خرید بیمه نامه عمر و تامین آتیه به بالای دو میلیون تومان رسیده باشد، در این حالت شش ماه پس‌از تاریخ شروع بیمه عمر، مشتری می‌تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی (بستری و جراحی) بیمه‌های عمر و تأمین آتیه استفاده کند، اما اگر به‌مرور زمان و به‌طور مثال پس‌از گذشت یک‌سال یا دو سال اندوخته صندوق بیمه‌نامه مشتری به دو میلیون تومان برسد، بلافاصله پس‌از آن پوشش درمان تکمیلی که شامل هزینه های جراحی و بستری میشود، برقرار خواهد شد.

پوشش بستری در بیمارستان:

بستری و جراحی باید همراه با هم باشد و بستری در بیمارستان شامل: تأمین هزینه‌های بستری، جراحی (به غیر از موارد استثناء شده) Day care، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (حداکثر در طی یک‌سال بیمه‌ای)

پوشش جراحی های خاص:

تأمین هزینه‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، دیسک ستون فقرات، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کلیه، پیوند کبد و پیوند مغز و استخوان، آنژیوپلاستی عروق کرونر و عروق داخل مغز (با احتساب سقف پوشش بیمه‌ای اول)

استثنائات پوشش بیمه درمان تکمیلی پاسارگاد (برای دارندگان بیمه های عمر)

تأمین هزینه‌های بستری در بیمارستان مربوط به زایمان، نازایی، اعمال جراحی به‌منظور زیبایی، جنون و هزینه‌های مربوط به معلولیت ذهنی، سقط جنین غیرقانونی، لقاح مصنوعی، عقیم‌سازی، خودکشی، قتل و جنایت، ترک اعتیاد، بیماری‌های مادرزادی، رفع عیوب انکساری چشم (لیزیک و لازک و ...)، هزینه تهیه اعضای طبیعی و مصنوعی بدن، هزینه‌های ناشی از حوادث طبیعی (مانند سیل و زلزله و آتش‌فشان)، هزینه‌های ناشی از جنگ و شورش و اغتشاش، هر نوع هزینه‌های کلینیکی و پاراکلینیکی، سرپایی، اورژانس، آمبولانس، دندان‌پزشکی، اتاق خصوصی، تزریق مفصلی، بیماری‌های اسکلتی عضلانی (PRP)، جراحی فک و... تحت پوشش نمی‌باشند.

کلیه اعمال جراحی که علاوه‌بر جنبه درمانی می‌توانند جنبه زیبایی هم داشته باشنداز جمله انحراف بینی یا سیتوپلاستی، مامو پلاستی، افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی، عیوب انکساری، اعمال جراحی بای‌پس معده، بالون معده، گاسترکتومی یا اسلیو، فتق یا هرنی (نافی و شکمی)، استرابیسم، ژنیکوماستی درصورتی قابل پرداخت است که قبل‌از بستری جهت هماهنگی با کارشناسان واحد معرفی‌نامه شرکت کمک رسان ایران تماس حاصل شود تا نسبت‌ به دریافت مدارک لازم و یا در صورت لزوم معاینه توسط پزشک معتمد شرکت کمک رسان ایران (sos) اقدام و قابل پرداخت بودن هزینه، تأیید گردد.

در مواردی که حتی بیمارستان غیر طرف قرارداد باشد یا پزشک جراح، معرفی‌نامه را قبول ننماید، باید بایستی حداقل ۱۰ روز قبل‌ از جراحی‌های اعلامی در فوق، با شرکت کمک‌رسان ایران تماس حاصل تا پس‌از تأیید شرکت کمک‌رسان ایران، بیمه‌شده نسبت‌به انجام اعمال جراحی مذکور اقدام نماید.

مدت زمان ارائه مدارک درمان به کمک رسان ((sos

بیمه‌شده محترم زمان ارائه‌ی مدارک بیمارستانی جهت استفاده از پوشش درمان تکمیلی به شرکت خدمات کمک‌رسان حداکثر ۶ ماه از تاریخ بستری یا جراحی می‌باشد، برای آن دسته از بیمه‌شدگانی که ابتدا به بیمه‌گر پایه مراجعه می‌نمایند مهلت مذکور قابل تمدید می‌باشد.

به‌منظور استفاده از خدمات شرکت کمک‌رسان ایران با شماره تلفن و یا نشانی ذیل تماس حاصل فرمایید:

تلفن شبانه‌روزی کمک رسان SOS

۰۲۱۸۸۶۴۸۴۲۱ داخلی ۲۰۰ و ۰۲۱۸۸۶۴۸۴۴۰

فکس شبانه‌روزی SOS

۰۲۱۸۸۶۴۸۴۴۰

فکس ساعات اداری SOS

۰۲۱۸۸۶۴۸۴۹۳

آدرس دفتر مرکزی شرکت کمک رسان ایران (SOS):

تهران، خیابان گاندی، خیابان پانزدهم، شماره ۲۴

بیمه شدگان محترم جهت ارائه مدارک بیمارستانی به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:

در تهران به آدرس: خیابان گاندی، خیابان ششم، پلاک دو طبقه اول واحد دبیرخانه (جناب آقای امیر فرج پور و جناب آقای احسان ابراهیمی)

در شهرستان‌ها طبق آدرس مندرج در سایت شرکت کمک‌رسان ایران

آدرس وب‌سایت شرکت کمک‌رسان ایران

www.iranassistance.com/home/branches

با آرزوی موفقیت و سلامتی

Written by on

خسارات و هزینه های تحت پوشش بیمه بدنه

طبق شرایط عمومی بیمه‌نامه بدنه وسایل نقلیه زمینی خسارت‌های وارد به موضوع بیمه و هزینه‌های مربوط به شرح زیر در تعهد بیمه‌گر خواهد بود:

  1. 1. خسارتی که ناشی از برخورد موضوع بیمه به یک جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد اجسام دیگر به موضوع بیمه و یا واژگونی و سقوط موضوع بیمه باشد و یا چنانچه در حین حرکت اجزاء و محصولات موضوع بیمه به آن برخورد نماید و موجب بروز خسارت شود.
  2. 2. خسارتی که در اثر آتش‌سوزی صاعقه و یا انفجار به موضوع بیمه و یا لوازم یدکی اصلی همراه آن وارد گردد.
  3. درصورتی‌که موضوع بیمه دزدیده شود و یا در اثر عمل دزدی یا شروع به دزدی به وسیله نقلیه و یا وسایل اضافی آن که در بیمه‌نامه درج شده‌است خسارت وارد شود.
  4. 4. خسارتی که در جریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه خسارت دیده با آن وارد شود.
  5. 5. خسارت باطری و لاستیک‌های چرخ اتومبیل در اثر هر یک از خطرات بیمه‌شده تا پنجاه درصد قیمت نو قابل پرداخت است.
  6. 6. هزینه‌های متعارفی که بیمه‌گذار برای نجات موضوع بیمه خسارت دیده و جلوگیری از توسعه خسارت و نیز انتقال اتومبیل خسارت دیده به نزدیک‌ترین محل مناسب برای تعمیر آن پرداخت می‌نماید حداکثر تا بیست درصد کل خسارت وارد به اتومبیل قابل جبران خواهد بود.

نکته: بیمه‌گذار موظف است برای جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت بیان نجات اتومبیل و لوازم همراه آن اقدامات و احتیاط‌های لازم را که هر کس عرفاً از مال خود می‌کند به عمل آورد چنانچه ثابت شود که بیمه‌گذار عمداً از انجام این اقدام خودداری نموده است بیمه‌گر می‌تواند به نسبت تأثیر قصور بیمه‌گذار خسارت پرداختی را تقلیل دهد .

 

مدت زمان اعلام خسارت بیمه بدنه

بیمه‌گذار موظف است حداکثر ظرف پنج روز کاری از تاریخ اطلاع خود از وقوع حادثه به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه پاسارگاد مراجعه و با تکمیل فرم اعلام خسارت وقوع حادثه را اعلام نماید یا مراتب را ظرف مدت مذکور از طریق پست سفارشی به اطلاع بیمه‌گر برساند همچنین بیمه‌گذار موظف است مدارک مثبته و سایر اطلاعاتی که راجع‌به حادثه و تعیین میزان خسارت از او خواسته می‌شود را در اختیار بیمه‌گر قرار دهد. درصورتی‌که بیمه‌گذار هر یک از تعهدات فوق را انجام ندهد بیمه گر می می‌تواند ادعای خسارت را رد کند مگر آن‌که بیمه‌گذار ثابت کند بدلیل امور غیرقابل‌اجتناب (مثل بستری در بیمارستان) از عهده انجام آن‌ها برنیامده است.

 

 

 

جابجایی اتومبیل بعد از تصادف

در صورت بروز حادثه بیمه‌گذار باید از جابه‌جایی وسیله نقلیه جز به حکم مقررات یا دستور مقامات انتظامی و همچنین تعمیر آن بدون موافقت شرکت بیمه پاسارگاد خودداری نماید.

 

تصادف اتومبیل در خارج از کشور

پوشش‌های قرارداد بیمه بدنه‌ی پاسارگاد شامل خسارت‌هایی است که در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود و تعمیم آن به حوادث خارج از کشور مشروط به توافق خاص است.

نکته: در شرایط عمومی بیمه‌نامه بدنه اتومبیل خسارت‌هایی مستثنی شده یا غیر قابل جبران می‌باشد، که البته بعضی از این موارد با پرداخت حق بیمه جداگانه به‌عنوان یک پوشش تکمیلی و اختیاری، می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.

جهت آگاهی و اطلاع از خطرات مستثنا شده و پوشش‌های تکمیلی بیمه بدنه شرکت بیمه پاسارگاد محتوای مربوطه را مطالعه کنید.

Written by on

حذف فرانشیز بیمه بدنه پاسارگاد

با بالا رفتن قیمت خودرو طی سالیان اخیر گرفتن بیمه بدنه اتومبیل تقریباً امری واجب می‌باشد، حال با توجه به ضرورت تهیه بیمه‌نامه بدنه خودرو، آشنایی با این بیمه‌نامه و پوشش‌های تکمیلی این قرارداد امری بسیار مهم تلقی می‌شود، هدف ما در گروه آموزشی و سایت فروش پاسارگاد۲۴ آشنایی مشتریان شرکت بیمه پاسارگاد با انواع قراردادهای بیمه‌ای و پوشش‌های تکمیلی آن‌ها می‌باشد، در این مطلب قصد داریم پوشش تکمیلی حذف فرانشیز بیمه بدنه را خدمت شما عزیزان بطور کامل شرح دهیم، اما ابتدا لازم است که با مفهوم فرانشیز آشنا شوید.

فرانشیز چیست؟

کلمه فرانشیز یا فرانچایز (Franchise) کلمه ای فرانسوی می‌باشد و از فرهنگ لغت فرانسه به اصطلاحات بیمه‌ای در زبان فارسی ما رسوخ کرده‌است، در قراردادهای بیمه‌ای فرانشیز به درصدی از خسارت اطلاق می‌شود که بر عهده بیمه‌گذار می‌باشد و شرکت بیمه تعهدی بابت پرداخت آن ندارد. به‌طور مثال در قراردادهای درمان تکمیلی فرض کنیم بابت پوشش هزینه بستری و جراحی بیمارستان فرانشیز ۲۰٪ درصد در نظر گرفته شده باشد، معنی آن این است که از کل هزینه‌ای که بیمار بابت بستری و جراحی به بیمارستان پرداخت می‌کند ۸۰٪ درصد آن سهم شرکت بیمه‌گر و ۲۰٪ درصد مابقی، به‌عهده شخص بیمار است.

 

 

دلیل وجود فرانشیز در قراردادهای بیمه

لازم به ذکر است که همه قراردادهای بیمه‌ای دارای فرانشیز نیستند، اما بعضی از قراردادها مثل بیمه‌های درمان تکمیلی یا بیمه های بدنه پوشش‌ها شامل فرانشیز می‌شود. اما چرا فرانشیز در قراردادهای بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود؟ دلیل این موضوع این است که شرکت بیمه‌گر با قرار دادن شرط فرانشیز درون قرارداد بیمه‌ای مدیریت ریسک انجام داده و از میزان ریسکی که باید بپذیرد می‌کاهد، درواقع وجود فرانشیز باعث می‌شود که مشتری از مورد بیمه مراقبت بیشتری به عمل آورده و این موضوع باعث وقوع خسارات کمتری می‌شود به ‌عنوان مثال وقتی شما خودروی خود را بیمه بدنه انجام می‌دهید و بابت خسارت جزئی 10% درصد فرانشیز باید پرداخت کنید، این موضوع باعث می‌شود که شما با دقت بیشتری رانندگی کرده و احتیاط بیشتری را به عمل بیاورید و در واقع با مراقبت بیشتری که از خودروی خود انجام می‌دهید ریسک وقوع تصادف یا ریسک دزدیده شدن آن را کاهش می‌دهید و این موضوع هم به نفع شما و هم به نفع شرکت بیمه می باشد.

پوشش حذف فرانشیز در بیمه بدنه پاسارگاد

در قرارداد بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه پاسارگاد، پوششی با عنوان پوشش حذف فرانشیز خسارت‌های کلی وجود دارد و این پوشش در قرارداد بیمه بدنه شرکت بیمه پاسارگاد فقط بابت خسارت‌های کلی می‌باشد.

مالکین خودروهایی که حداقل یکسال سابقه عدم خسارت داشته باشند، میتوانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، از این پوشش در صورت تمایل بهره مند شوند. پوشش حذف فرانشیز، خسارت‌های جزئی را دربر نمی‌گیرد و در حالت کلی بابت خسارت‌های جزئی بیمه بدنه‌ی پاسارگاد، شما باید ۱۰٪ درصد خسارت را، به‌عنوان فرانشیز برعهده بگیرید و شرکت بیمه پاسارگاد پرداخت الباقی خسارت را متعهد می‌شود.

خسارت‌ کلی بیمه بدنه

به خسارت‌هایی که بالغ بر هفتاد و پنج درصد سرمایه بیمه باشد، خسارت‌های کلی گفته می‌شود. موضوع بیمه (اتومبیل) موقعی بکلی ازبین‌رفته تلقی خواهد شد که در صورت سرقت، حداقل شصت روز پس‌از سرقت پیدا نشود یا به‌علت حوادث مشمول بیمه به‌نحوی آسیب ببیند که مجموع هزینه‌های تعمیر و تعویض قسمت‌های خسارت دیده آن با احتساب هزینه‌های نجات از هفتاد و پنج درصد قیمت خودرو در روز حادثه بیشتر باشد.

تبصره ۱: در خسارات کلی ملاک محاسبه و تسویه خسارت ارزش معاملاتی موضوع بیمه در روز حادثه و حداکثر تا مبلغ بیمه‌شده خواهد بود از خسارت کلی ارزش بازیافتی احتمالی و کسورات مقرر کسر و هزینه متعارف نجات و حمل تا حد مقرر به آن اضافه می‌شود مشروط بر این‌که از کل مبلغ بیمه بیشتر نشود.

تبصره ۲: ارزش بازیافتی موضوع بیمه توسط بیمه‌گر تعیین می‌شود در صورت عدم موافقت بیمه‌گذار باارزش تعیین‌شده بیمه‌گر پس‌از تملک موضوع بیمه و انتقال سند خودرو خسارت را با کسر فرانشیز و سایر کسور رات و اضافه نمودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل پرداخت خواهد نمود.

تبصر۳: با پرداخت خسارت کلی قرارداد بیمه بدنه خاتمه می‌یابد و چنانچه مدت قرارداد بیمه بیش‌از یک‌سال باشد حق بیمه سال‌های بعد به بیمه‌گذار مسترد می‌شود.

تبصره ۴: قبل‌از پرداخت خسارت مربوط به سرقت کلی خودرو سند مالکیت وسیله نقلیه بیمه شده باید به شرکت بیمه پاسارگاد منتقل شود.

تبصره ۵: چنانچه تا یک‌سال پس‌از پرداخت خسارت وسیله نقلیه سرقت شده و انتقال مالکیت آن به بیمه‌گر وسیله نقلیه مذکور پیدا شود بیمه‌گر موظف است آن را با رعایت آیین نامه بازیافت خسارت مصوب به شورای عالی بیمه به فروش رساند و سهم بیمه‌گذار از مبلغ بازیافتی را با توجه به درصدی که از خسارت پرداختی کسر کرده‌است به وی پرداخت نماید.

خسارت جزئی بیمه بدنه

خسارت‌هایی که مشمول تعریف خسارت کلی نباشد را خسارت جزئی تلقی می‌کنیم ملاک تعیین خسارت جزئی هزینه تعمیر شامل دستمزد عادلانه و قیمت روز لوازم تعویضی پس‌از کسر استهلاک و فرانشیز و اضافه نمودن هزینه نجات و حمل تا حد مقرر خواهد بود میزان استهلاک برای قطعات تعویضی بجز شیشه‌ها و شیشه چراغ‌ها از شروع سال پنجم تولید وسیله نقلیه به بعد برای هر سال پنج درصد و حداکثر بیست و پنج درصد خواهد بود.

علیرضا نوری مشاور و کارشناس صنعت بیمه