پرداخت آنلاین ( قسط اول بیمه نامه عمر )

پرداخت
مشاوره تلفنی پاسارگاد24

فرصت طلایی! بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در سال 1402

فرصت طلایی! بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

بر اساس اعلام بیمه مرکزی، تمام دارندگان خودروی سواری، موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی و سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی که جریمه بیمه شخص ثالث دارند، در صورت خرید بیمه شخص ثالث یکساله مشمول طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث می‌شوند. این یک فرصت طلایی برای رهایی از جریمه‌ای است که باید پرداخت شود، پس آن را از دست ندهید.

بیمه مرکزی ایران، در هر سال چند نوبت به مالکین وسایل نقلیه موتوری زمینی که بیمه شخص ثالث ندارند، این فرصت را می‌دهد تا بدون پرداخت جریمه دیرکرد، بیمه ثالث خودرو، موتورسیکلت یا سایر وسایل نقلیه را تهیه کنند.

بخشیدن جریمه بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی

بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان وسایل نقلیه اجباری است. نداشتن آن حتی برای مدت کوتاهی در حد یک روز عواقبی را برای اشخاص به دنبال خواهد داشت. همان‌طور که می‌توانید برای «تخفیف عدم ­خسارت» از مزایای تخفیف حق بیمه برخوردار شوید. در مقابل، در صورتی که برای تمدید بیمه شخص ثالث، دیرکرد و یا به هر دلیلی وقفه‌ای داشته باشید، ملزم به پرداخت حق بیمه بیشتر خواهید بود. حتی اگر خودرو یا موتورسیکلت شما صفر و در پارکینگ خانه متوقف شده باشد! زیرا بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری است و جرایم دیرکرد بیمه شخص ­ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز می‌شود.

دلیل عدم بخشودگی آن در شرایط عادی، همین نکته است. جالب است بدانید، اگر نماینده­ بیمه‌ای جریمه دیرکرد ­بیمه را ببخشد، تخلف کرده است. البته بیان این نکته لازم است که جرایم بیمه شخص ثالث فقط برای ۳۶۵ روز و معادل یکسال محاسبه خواهد شد، یعنی اگر بیش از یک سال است که وسیله نقلیه خود را بیمه نکرده‌اید، کافی است جریمه ۳۶۵ روز را پرداخت کنید.

بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه

بیمه مرکزی در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه و تشویق موتورسیکلت‌سواران بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها را نیز برای مدت زمان محدودی بخشید. با توجه به این موضوع دارندگان موتورسیکلت‌ها می‌توانند بدون پرداخت جریمه دیرکرد، بیمه‌نامه شخص ثالث خود را تمدید نمایند. این طرح نیز به مناسبت هفته دولت و از 2 تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

لازم است بدانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز مانند خودرو به صورت روزانه محاسبه می‌شود. البته قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها بر اساس نوع کاربری آن‌ها با هم تفاوت دارد.

دلایل اجرایی شدن طرح معافیت ۱۰۰% بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲

دلایل اجرایی شدن این طرح معافیت ۱۰۰ درصدی از پرداخت جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث را به عوامل زیر می‌توان نسبت داد:

  • تورم و شرایط اقتصادی خانواده‌های ایرانی
  • فشار تحریم‌های خارجی بر زندگی بیمه‌گزاران
  • گسترش فرهنگ بیمه
  • موج دوم سفرهای تابستانی در شهریور ۱۴۰۲
  • افزایش سفرهای زمینی برای زیارت اربعین ۱۴۰۲
  • موعد سر رسید بیمه خودرو در این بازه زمانی

 

برای خرید، تمدید و یا آگاهی از نرخ بیمه ثالث و بدنه خودروی خود میتواید از کارشناسان با تجربه ما مشاوره و راهنمایی بگیرید.

راه ارتباطی ما با شما

تماس با شماره تلفن 09190232428

clik min

طرح بخشودگی جرایم

نویسنده :
 سمیه صدفی مدیر فروش شرکت بیمه پاسارگاد

محتوای مشابه

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

افراد آنلاین

ما 405 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

این وبسایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی میباشد